האם כדאי לפתוח מסעדה?

ניווט מהיר

תחום המסעדנות הוא תחום שקורץ לרבים, שמעוניינים להגשים חלום ולהאכיל אנשים. הפופולריות של תכניות הבישול והריאליטי הקולינרי רק מוסיפים לפנטזיה הזאת.

יחד עם זאת, לפני שאתם רצים לעשות את הצעד הראשון, חשוב מאוד לשאול האם כדאי לפתוח מסעדה.

שוק המסעדנות הוא שוק לא פשוט כלל, ולכן קרוב לשליש מהעסקים האלה נסגרים בכל שנה. יחד עם זאת, מי שעושה זאת נכון, יכול להפוך כל מסעדה למכרה זהב שמאפשר לו להתפרנס בכבוד ולייצר רווח שנתי מרשים.

האם כדאי לפתוח מסעדה? תלוי בהרבה דברים

לדעתי, הדבר הראשון שצריך להתייחס אליו כאשר עונים על השאלה האם כדאי לפתוח מסעדה הוא השאלה הפשוטה "למה?". למה בא לך לפתוח מסעדה?

הרבה אנשים רוצים לפתוח מסעדה כדי להגשים את החלום ולגרום לאנשים ללקק את האצבעות, הרבה פעמים אומרים לנו שאנחנו חייבים לפתוח מסעדה כי האוכל שלנו מעולה.

יחד עם זאת, ניהול מסעדה והקמה של עסק כזה הוא הרבה יותר מלדעת להכין אוכל טעים לחברים ולמשפחה. ניהול ותפעול של מסעדה שווה ערך לניהול של מפעל קטן, ולהתעסקות בהמון עניינים שונים שאינם דווקא להכין אוכל.

לכן, אם השאיפה היא פשוט לגרום לאנשים ליהנות מהאוכל שלך, אולי עדיף להמשיך לבשל למשפחה ולחברים. יחד עם זאת, אם אין לך חשש מהתעסקות בכל התחומים הנוספים שכלולים בניהול מסעדה – אפשר להמשיך הלאה.

כמה עולה לפתוח מסעדה?

כששואלים אותי בנוגע לכדאיות של פתיחת מסעדה, בדרך כלל מתחילים בבירור של עלויות ההקמה.

העלויות הראשוניות משתנות ממקום למקום וממסעדה למסעדה, אך באופן כללי, כלל האצבע הוא שעלות פתיחה של מסעדה קטנה, בגודל של כ-60 מ"ר, תגיע בשנה הראשונה לסכום של כ-500 אלף ש"ח.

להרחבה על עלות פתיחת עסק מזון מהיר, לחצו כאן.

מהו המחזור החודשי של מסעדה?

שוב, גם כאן המספרים משתנים ויש לבחון כל מקרה לגופו. יחד עם זאת, בדרך כלל מסעדות קטנות שמנוהלות בצורה נכונה, מגיעות למחזור חודשי של כ-300 אלף ש"ח.

חשוב לזכור שהמחזור החודשי הוא סך ההכנסות ולא הרווחים. בדרך כלל, מתוך מחזור חודשי של 300,000 ש"ח, הרווח – כאשר מדובר על מסעדה שמנוהלת בצורה נכונה ומחושבת – יעמוד על כ-30 אלף שקלים.

אם אתם מעוניינים לפתוח מסעדה, כדאי לכם להיעזר בשירות של יועץ עסקי לתחום המסעדנות. ייעוץ כזה יוכל לעזור לכם להימנע מטעויות נפוצות שגורמות למסעדות להיות הפסדיות.

על ידי ייעוץ מתאים והקמת תכנית עסקית מדויקת למידות שלכם, תוכלו להגשים את החלום ולפתוח מסעדה רווחית.

אולי יעניין אותך גם

תכנון מטבח למסעדה
תכנון מטבח למסעדה

אם אתם מתכננים לפתוח מסעדה חדשה, אסור לכם לזלזל בשלב של תכנון מטבח למסעדה. הוא כולל כל-כך הרבה פרטים, סעיפים ונקודות חשובות – שמומלץ להיעזר בשירותים של מומחה בתחום

איך אוכל לעזור לך?