ייעוץ להקמת בית קפה

ניווט מהיר

אם חשבת להקים בית קפה, כדאי לך מאוד לקחת ייעוץ להקמת בית קפה עוד לפני הצעד הראשון. ייעוץ כזה יכול לחסוך לך אלפי, עשרות אלפי ואפילו מאות אלפי שקלים – ולמנוע מצב שבו במקום להתפרנס מהעסק, הוא יגרור אותך לחובות.

הרי בסופו של דבר, עם כל החלום לעסוק בתחום הזה, עסק צריך לשרת את בעליו ולא הפוך. לכן, אני מציע לך לקרוא את המאמר הזה לפני הכל, בשאיפה שהוא יעזור לך להבין יותר את העולם הזה של בתי קפה בישראל, ויעזור לך לקבל החלטות מושכלות יותר.

מדוע חשוב לקחת ייעוץ להקמת בית קפה?

במהלך שנותיי כיועץ עסקי בתחום המזון, נתקלתי בהמון אנשים שחולמים לפתוח בית קפה כי הם אוהבים את הרעיון של להגיש קפה טוב לאנשים, לחייך אליהם, לתת להם את המאפים הטעימים שהם יודעים לייצר – ולהרוויח מזה.

הבעיה היא, שהמרחק בין החלום לבין המציאות עלול להיות גדול מאוד, ויש לא מעט יזמים שהחליטו להגשים את החלום להקים בית קפה ונאלצו לסגור אותו בתוך זמן קצר. חלקם הגדול גם מצא את עצמו בחובות גדולים מאוד, שהקשו על החיים שלהם לאורך שנים רבות.

ייעוץ להקמת בית קפה יוכל לבחון את כל הנתונים והמספרים שמאחורי החלום הזה, ולבדוק אם הם הגיוניים, והאם מדובר בהחלטה חכמה.

הרי בסופו של דבר, בית קפה הוא כמו מפעל קטן, עם פס ייצור של משקאות ומאכלים. לכן, חשוב לבחון את ההתאמה של התשתיות שצריך להקים לבין הגודל של המקום והיכולת לשרת את הקהל שיגיע.

לצורך העניין, בית קפה שיכיל 50 איש במקביל, אבל יכול להוציא רק מנה אחת ב-10 דקות, עלול למצוא את עצמו בבעיה. הרי אם יושבים 50 איש יחד, ונניח שנכנסים ויוצאים 10 אנשים בכל חצי שעה, המקום יוכל לתת רק לפחות מחצי מהם מנות אוכל.

וכל השאר? או שהם יתלוננו ולא יחזרו למקום פעם נוספת, או שהם פשוט יוציאו פחות כסף. אגב, כולנו מכירים מצבים שבהם סועדים מחזירים מנות למטבח כי הן לא לטעמם. מצב כזה יכול לתקוע את "פס הייצור" של המטבח עוד יותר.

אסור לשכוח גם את האחסון

תהליך של ייעוץ להקמת בית קפה צריך לבחון גם צרכי האחסון של המקום. הרי כאשר מדובר על עסק מתחום המזון, יש הגדרות ברורות כיצד צריך לאחסן כל מוצר – בקירור, בהקפאה, בגובה כזה וכזה ובמרחק כזה כזה.

אי התחשבות בצורכי האחסון של מוצרי הגלם, עלול להביא למצב שבו לא תוכלו לבנות בצורה יעילה את התפריט שאתם חולמים עליו, וכך לגרום להפסד כספי משמעותי.

עזרה בבחירת ספקים

נקודה נוספת שכדאי לחשוב עליה היא ההיכרות של היועץ העסקי עם תחום המסעדנות, ועם הספקים השונים שעוסקים בתחום הזה.

פניה ליועץ עסקי שמתמחה בעסקי המזון, על מנת לקבל ייעוץ להקמת בית קפה, יכול לעזור לכם להכיר את הספקים המומלצים ואולי אפילו לעזור בקבלת מחירים טובים יותר לעומת מקרה שבו הייתם פונים לספקים האלה ללא גורם מקשר שמכיר אותם מימים ימימה.

לסיכום, פניה לייעוץ עסקי להקמת בית קפה הוא צעד חשוב מאוד שיכול להיות ההבדל בין בית קפה מצליח שמפרנס את הבעלים שלו ומעניק להם רווחה כלכלית, לבין עסק כושל שמכניס את הבעלים שלו לצרות צרורות שיימשכו במשך שנים רבות.

אולי יעניין אותך גם

תכנון מטבח למסעדה
תכנון מטבח למסעדה

אם אתם מתכננים לפתוח מסעדה חדשה, אסור לכם לזלזל בשלב של תכנון מטבח למסעדה. הוא כולל כל-כך הרבה פרטים, סעיפים ונקודות חשובות – שמומלץ להיעזר בשירותים של מומחה בתחום

איך אוכל לעזור לך?