מתכננים הקמת עסק מזון? כך תעשו זאת נכון

ניווט מהיר

אם אתם מתכננים הקמת עסק מזון, כדאי לכם לקרוא את המאמר הזה, שיעשה לכם הרבה סדר בכל מה שצריך לדעת לפני שאתם עושים את הצעד הראשון.

בין אם מדובר במסעדה, בית קפה, דוכן מזון מהיר, קייטרינג או מפעל שמייצר מזונות מסוימים, אם לא עושים את זה נכון מהצעד הראשון זה עשוי להיות ההבדל בין עסק רווחי לבין החלטה עסקית שרק מכבידה עליכם ועלולה להכניס אתכם לחובות כבדים.

ייעוץ מותאם לכל שלב במסגרת הקמת עסק מזון

לפני שאתם מחליטים לעשות את הצעד הזה, חשוב מאוד שתתייעצו עם יועץ עסקי בתחום המזון שכבר מכיר את התחום הזה היטב. יועץ עסקי כזה יידע איך לקחת את החלום שלכם ולהפוך אותו לתכנית אופרטיבית.

בנוסף, יועץ עסקי יוכל לעזור לכם להימנע מטעויות שהמון יזמים בתחום המזון וההסעדה מפספסים, והטעויות האלה גורמות להם להפסיד המון כסף ומשאבים נוספים.

בסופו של דבר, הקמת עסק מזון דומה להקמת מפעל עם פס ייצור. עליכם לוודא שכל החלקים מתואמים זה לזה, אחרת תגלו צווארי בקבוק שלא מאפשרים לכם להגדיל את ההכנסות ולמקסם את הרווחים.

גם אם מדובר במסעדה או בבית קפה, צריך לחשוב על זה בתור מפעל: המקררים והארונות הם המחסן שבו יושבים חומרי הגלם, משטח ההכנה, הבר, הכיריים והתנור הם פס הייצור. ייעוץ לפני הקמת עסק מזון יוכל לעזור לכם להבין אם המטבח מתאים לשאיפות שלכם.

יכול להיות שתמצאו מקום שיכול להכיל הרבה סועדים, אבל המטבח קטן מדי ולא תצליחו לתת שירות במקרה שהמקום יהיה מלא.

בדיקה של התמחור, השיווק וההוצאות

ייעוץ עסקי שנעשה לפני הקמת עסק מזון יכול לעזור לכם מאוד בכל המספרים שיש מאחורי העסק – תמחור, הכנסות, הוצאות, רווחים, שיווק ועוד.

הרי הקמת עסק מזון דורשת הבנה מעמיקה במספרים: כמה עולים חומרי הגלם, כמה עולה לאחסן אותם, כמה הוצאות יש על שכירות, ארנונה, היתרים, פרסום ושיווק, משכורות, בלאי ועוד, ואפילו עוד לא דיברנו על ההשקעה הראשונית במקום.

בשורה התחתונה, עסק שלא יידע לנהל את המספרים בדיוק כמו שצריך – עלול פתאום למצוא את עצמו עם שולי רווח נמוכים מאוד, ואפילו הפסד מתמשך. זו הדרך הבטוחה להפוך את החלום שלכם להקמת עסק מזון, לסיוט מתמשך שעלול לעלות לכם בבריאות.

מה צריך לברר לפני שניגשים ליועץ עסקי בתחום המזון?

תחום המזון הוא נישה מאוד ספציפית, ולכן מומלץ למצוא יועץ עסקי עם ניסיון בעולם הזה. הוא צריך להכיר את עולם הספקים, המטבחים, כללי רגולציה שונים ועוד.

יועצים עסקיים שאינם מתמחים בעסקי מזון יכולים לתת עצות טובות, אבל הם לא יהיו עצות שמגיעות מהשטח הייחודי הזה.

לסיכום, כל מי שמעוניין לפתוח עסק מזון כזה או אחר, מומלץ לו שיפנה ליועץ עסקי מומחה מהתחום. אחרת, החלום הגדול הזה עלול להפוך לעסק כושל שמשאיר את הבעלים במצב קשה מאוד.

אולי יעניין אותך גם

תכנון מטבח למסעדה
תכנון מטבח למסעדה

אם אתם מתכננים לפתוח מסעדה חדשה, אסור לכם לזלזל בשלב של תכנון מטבח למסעדה. הוא כולל כל-כך הרבה פרטים, סעיפים ונקודות חשובות – שמומלץ להיעזר בשירותים של מומחה בתחום

איך אוכל לעזור לך?