עלות פתיחת עסק מזון מהיר

ניווט מהיר

המון אנשים מעוניינים לפתוח דוכן מזון, מסעדת מזון מהיר או מזללה כזאת או אחרת. יחד עם זאת, הרבה מהם מנסים לברר מה עלות פתיחת עסק מזון מהיר, כדי לדעת אם הם יכולים להרשות לעצמם את ההשקעה הראשונית. 

לפני שניכנס לנתונים שמרכיבים את עלות פתיחת עסק מזון מהיר, חשוב להבין משהו פשוט: חמישית מכל העסקים בישראל הם עסקי מזון, ובכל שנה, כשליש מהעסקים האלה נסגרים. 

אני לא מציין את הנתונים האלה כדי להפחיד אותך או כדי למנוע ממך להגשים את החלום שלך. אני מציין אותם כי זו המציאות, וצריך להכיר אותה. 

כדי שלא להיות בצד השלילי של הסטטיסטיקה הזאת, ולגרום לעסק שלך להיות רווחי, מומלץ להיעזר ביועץ עסקי למסעדות שמכיר את תחום עסקי המזון על בוריו. 

עלות פתיחת עסק מזון מהיר

מכיוון שיש המון סוגים של עסקי מזון מהיר, זה יהיה לא רציני בכלל לתת כאן מחיר אחיד וקבוע של עלות פתיחת עסק מזון מהיר. 

יחד עם זאת, ברוב המקרים, עלות פתיחת עסק מזון מהיר צפויה לעמוד על 200 אלף שקלים ועד חצי מיליון ש"ח. 

כמובן שיש גורמים ונסיבות שיכולות להעלות את המחיר או להוריד אותו, וזה תלוי בכל מקרה לגופו. 

מה כוללות עלויות הפתיחה?

עלות פתיחת עסק מזון מהיר מורכבת מכמה וכמה גורמים, וכאן אציין את חלקם. כמו שכבר כתבתי למעלה, כל עסק הוא שונה ולכן גם העלויות וגם ההרכב שלהם עשוי להשתנות בין מקרה למקרה. 

עלות פתיחת עסק מזון מהיר כוללת:

  • הוצאות רישוי: הוצאת רישיון עסק, אישור כיבוי אש, משרד הבריאות וכו'.
  • עיצוב והקמה ורכישת ציוד: עיצוב המקום, שיפוץ, רכישת ציוד למטבח ולאיזור ההסעדה ועוד.
  • שיווק ותפעול: הוצאות שיווק ופרסום, רכישת חומרי גלם, גיוס עובדים וכיוצא בזה. 

מה חשוב לבחון לפני הקמת עסק מזון מהיר

ישנם כמה גורמים שחשוב מאוד לבחון לפני שמחליטים על הקמת עסק מזון מהיר. הגורמים האלה יכולים להשפיע על ההחלטה העקרונית, או על החלטות משניות כגון המיקום, סוג העסק וכו'. 

מיקום

מיקום העסק הוא גורם משמעותי מאוד כאשר מדובר על עסק מזון מהיר. עסק כזה, שנמצא במיקום מרכזי עם תנועה רבה של אנשים, כגון רחוב מרכזי או קניון, יוכל ליהנות מכמות גבוהה הרבה יותר של לקוחות מאשר עסק דומה שנמצא במקום צדדי ונסתר. 

סוג הקהל באיזור

ישנם מיקומים שמשפיעים מאוד על הרכב הלקוחות ועל האוכל שהם מעוניינים לקנות. כך למשל, עסק מזון מהיר שנמצא באיזור של משרדי הייטק, ישרת לקוחות שונים מעסק דומה שנמצא באיזור של מוסכים ותעשייה כבדה.

עסק שנמצא במרכז עיר יהנה מתנועה גדולה של לקוחות פוטנציאליים מצד אחד, אך ככל הנראה יתמודד עם תחרות גדולה הרבה יותר מאשר עסק דומה שנמצא בשכונה מרוחקת יותר. 

כמה אפשר להרוויח מעסק של מזון מהיר

שולי הרווח של עסקי מזון מהיר משתנים מאוד בין עסק לעסק, ולכן כדאי להתייעץ עם יועץ עסקי שמתמחה בעסקי המסעדנות, כדי לבנות תכנית עסקית מותאמת לעסק שלך. 

כדאי לדעת שבאופן כללי, אחרי שמחשבים את ההוצאות השונות ואת המסים, שולי הרווח של עסקי מזון נעים סביב ה-5%. 

תכנון נכון של העסק יכול להגדיל את שולי הרווח בצורה משמעותית. 

אולי יעניין אותך גם

תכנון מטבח למסעדה
תכנון מטבח למסעדה

אם אתם מתכננים לפתוח מסעדה חדשה, אסור לכם לזלזל בשלב של תכנון מטבח למסעדה. הוא כולל כל-כך הרבה פרטים, סעיפים ונקודות חשובות – שמומלץ להיעזר בשירותים של מומחה בתחום

איך אוכל לעזור לך?