תכנון מטבח למסעדה

ניווט מהיר

בעלי מסעדות ותיקים יודעים שלמסעדה מצליחה צריך להתייחס כמו מפעל עם פס ייצור שמקבל חומרי גלם ומייצר מנות טעימות לסועדים. לכן, ההבדל בין מסעדה מצליחה לבין מסעדה כושלת יכול להיות טמון במטבח.

המטבח הוא המקום שבו קורה כל הקסם, ואם הוא לא מתוכנן מראש כמו שצריך – הוא עלול לגרום להמון בעיות. 

במאמר הזה אני הולך להציג כמה נקודות חשובות שיש להתייחס אליהם בעת תכנון מטבח למסעדה. אבל האמת היא שהנקודה החשובה ביותר שיש לי לומר בנושא היא פשוטה: כדאי לכם לפנות לאיש מקצוע שיעזור לכם בתכנון המטבח. תכנון נכון מראש יכול לחסוך לכם המון כסף  וכאבי ראש בעתיד. 

תכנון מטבח למסעדה צריך להיות בהתאם למקום

הדבר הראשון שצריך להתייחס אליו בעת תכנון המטבח הוא המקום הפיזי שבו הוא יהיה, והגודל של המסעדה שהוא צריך לשרת. 

מטבח גדול שמשרת מסעדה קטנה יכול להיות נוח לעובדים, אבל ניצול המשאב החשוב הזה של החלל יהיה לא יעיל, דבר שיפגע ברווחיות המסעדה. מצד שני, מסעדה גדולה עם מטבח קטן מדי, עלול להוביל לכך שהסועדים יצטרכו להמתין זמן רב למנות שלהם. 

לכן, הדבר הראשון שצריך לשים לב אליו בעת תכנון מטבח למסעדה הוא הגודל של המקום והניצול הנכון של החלל. 

עמידה בתקנות הרישוי

מסעדה, כמו כל עסק אחר, דורשת רישיון עסק. חשוב לזכור שעסקי מזון צריכים לעמוד בהמון רגולציה ובדרישות מאוד קפדניות ומחמירות. תכנון מטבח למסעדה חייב להיעשות בהתאם לדרישות הרשויות השונות על מנת שהמסעדה תוכל לקבל את כל הרישיונות וההיתרים. 

מכיוון שמדובר בסעיפים ותתי-סעיפים רבים, חשוב להיעזר באיש מקצוע שמכיר את התחום היטב. חבל מאוד שלא תוכלו להפעיל את המסעדה שלכם בגלל שפספסתם איזה תת-סעיף שהיה נראה לכם שולי במבט ראשון. 

חשיבה מראש על "פסי הייצור"

כפי שכבר ציינתי מקודם, מסעדה היא כמו מפעל קטן (או גדול), שהלב הפועם שלו הוא המטבח. תכנון מטבח למסעדה צריך לקחת בחשבון המון גורמים שונים.

אחד מצווארי הבקבוק של מסעדה הוא הכיריים. אם יש רק 4 להבות, ניתן יהיה להכין רק 4 מנות בפס החם במקביל. כאשר אתם מתכננים את המטבח למסעדה שלכם, חשוב לקחת בחשבון את התפריט, ולבנות אותו בהתאם

בנוסף, יש לחשוב על המקררים ועל המחסנים, כמו גם על הציוד שצריך להיות שם. אם אנחנו מתכננים את המטבח ואת התפריט בצורה לא תואמת, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם בעיית אחסון קשה, בלי מקום במקררים או במחסן לכל חומרי הגלם שאנחנו צריכים. 

לכן, תכנון מטבח למסעדה זהו שלב חשוב מאוד ומורכב, ועל כן מומלץ לפנות לאיש מקצוע שעוסק בתחום הקולינרי ויכול לסייע לכם לתכנן את המטבח בצורה הוליסטית ויסודית – כדי שהמסעדה תוכל להתנהל בצורה החלקה ביותר. 

אולי יעניין אותך גם

איך אוכל לעזור לך?